Intranet funktioner – 365Connect
Med 365Connect får du rigtig mange intranet funktioner og I kan tilmed skræddersy det meste, så det passer præcist til jeres behov.
Ønsker du en klar oversigt over alle intranet funktioner?
Nyheder
Med nyhedsmodulet opnår du en fleksibel og målrettet kommunikation, hvor du effektivt kan kommunikere alverdens nyheder til forskellige målgrupper. Modulet indeholder skabeloner for teams- og afdelingsnyheder og du kan tilføje billeder, tekst, relaterede billeder, infobokse mm. Nyhedsmodulet er desuden med til at styrke medarbejderengagementet via sociale features som ‘Like’ og ‘Comment’, som brugere kender fra diverse sociale medier.
365Activator
365Activator bygger bro mellem ‘det traditionelle intranet’, Office 365 services og grupper. Med 365Activator vil dine medarbejdere, hvorend de befinder sig på intranettet, have relevante nyheder, værktøjer, indhold og Office 365 services lige ved hånden. 365Activator opleves således som en personlig gateway, som samler relevant indhold og gruppermedlemsskaber for den enkelte medarbejder.
Gruppe dashboard
Dine medarbejdere samarbejder ofte via mange Office 365 gruppe og tilhørende SharePoint sites, Teams, Planner m.m. Men at finde frem til den mest relevante gruppe kan være en udfordring for de fleste. Gruppe dashboard giver brugeren et overblik over alle disse tilhørsforhold, så det er nemt at navigere til de rette samarbejdssteder.
Branding
Med dette modul kan du sikre at Jeres branding er strømlignet Jeres virksomheds brand manual og retningslinjer. I samspil med standard Office 365 og Office UI Fabric, tilpasses branding elementer i overensstemmelse med Jeres retningslinjer. Alle branding elementer understøtter altid en fuld responsiv oplevelse.
Corporate feed
Hvad finder brugerne egentlig mest interessant? Og ønsker du at kunne sprede virksomhedsnyheder hurtigere via det sociale netværk? Med Corporate Feed modulet samles alle virksomhedsrelaterede sociale debatter, samtaler mv. ét centralt sted, så medarbejdere med lethed kan connecte og kommunikere om lige præcis de emner, de finder allermest interessante. Feedet styrker blandt andet engagement og videndeling via features som @mentions, #tags, Likes og Comments.
IT status
Hold dine medarbejdere opdaterede omkring centrale IT systemer og informer effektivt om både eksisterende og planlagte IT ændringer, uregelmæssigheder mv. Status beskeder kan opsættes med start og sluttidspunkt, når disse kendes.
Profilpåmindelse
Opdaterede profiloplysninger er afgørende for virksomheder, som gerne vil opretholde gode og retvisende opslags- og søgefunktioner, sociale funktioner og ligeledes efterleve GDPR politikker. Med dette modul sikrer du, at dine medarbejdere informeres og påmindes, når deres profildata er mangelfuld eller skal opdateres. Modulet kan konfigureres i forhold til præsentationsformat, anvisninger og oplysninger om, hvilke informationer der evt. mangler.
Key figures
Med dette modul kan du effektivt præsentere og kommunikere Key Figures til dine medarbejdere, teams, og afdelinger. Med Key Figures modulet kan du således sikre, at virksomhedens mål, resultater, vision, mission og værdier får lige præcis den synlighed og opmærksomhed, der ønskes.
Abonnering
Har I mange nyhedskanaler og indholdsstrømme fra forskellige lokationer, enheder og fagområder? Med dette modul kan du lade dine medarbejdere holde sig opdateret på baggrund af deres egne præferencer. Administrer og definer helt enkelt hvilke kanaler og indholdsstrømme, der skal være obligatoriske og hvilke brugerne selv kan til- og fravælge at abonnere på.
Mærkedage
Hold dine medarbejdere informerede om jubilæer og fødselsdage, så I internt kan lykønske hinanden og involvere Jer, når kollegaerne har noget at fejre. I en travl hverdag fyldt med nyheds- og informationsstrømme, kan dette modul hjælpe medarbejdere med at holde kontakten og dyrke sociale arrangementer.
Global navigation
Den globale navigation sikrer, at hub-site navigationen i modern SharePoint bindes meningsfuldt sammen med den koncernfælles informationsarkitektur. Afhængigt af jeres aktuelle navigation kan den globale navigation indstilles så den understøtter jeres præcise behov.
Personalefortegnelse
Gør virksomhedens medarbejdere og afdelinger søgbare via en enkel side, som fremsøger, finder og præsenterer alle nødvendige og relevante informationer. Modulet tilbyder en yderst brugervenlig opslagsfunktion og det er meget enkelt og fleksibelt at vedligeholde data.
Telefonbog
Hvem arbejder hvor? Hvad er Peters Email? Hjælp dine medarbejdere med at finde kollegaer og diverse kontaktinformationer hurtigt og effektivt. Dette modul kan konfigureres til at understøtte adskillige brugerscenarier.
Søgning
Søgning er en hjørnesten i enhver implementering. 365Connect søgningen er bygget op i modern experience efter best practices og er skalérbar i forhold til fremtidige behov. Søgningen foretager en fuldtekstindeksering af alle indholdssider og tilknyttet dokumenter, som brugeren har rettigheder til at se på intranettet. Søgefunktionen er tilgængelig på samtlige sider af løsningen, og resultater vises på en særskilt side. På søgeresultatsiden kan brugeren afgrænse søgningen til specifikke områder på intranettet.
Aktivitetskalender
Dette modul giver et enkelt overblik over aktiviteter i huset. Har I mange gæster og/eller kunde- og produktrelaterede aktiviteter? Så er modulet i særdeleshed effektivt til at gives Jeres aktiviteter synlighed og til at skabe overblik og undgå fejl og miskommunikation.
Provisionering
Med modulet, Provisionering, kan du sikre, at alle Office 365 grupper, SharePoint sider, Teams mm. bliver oprettet via en kontrolleret godkendelsesproces. Modulet sikrer, at alt oprettes i henhold til Jeres normer for navngivning, sideskabeloner, kategoriseringer, Hub forbindelser, branding, ejerskab mv. På den måde sikres en solid platform, der følger Jeres governance model, informationsarkitektur og livscyklus-politikker.
Bogmærker
Med dette modul gøres det let for dine medarbejdere at tilføje og administrere ofte anvendte links og genveje – både til interne sider på intranettet og til eksterne sider mv., som er vigtige for den enkelte medarbejder i deres daglige arbejde.
Global konfigurator
Enhver organisation har individuelle behov for at sikre styring og governance af deres moderne workplace. Den globale konfigurator sikrer den gode balance mellem central styring og decentral fleksibilitet af de enkelte moduler. Administratoren kan eksempelvis kontrollere lokale redaktørers valgmuligheder med hensyn til det grafiske udtryk, unikke profilegenskaber der skal være til rådighed i personsøgning, præsentation og layout af den gennemgående 365Activator og meget andet. Global konfigurator er inkluderet i alle løsninger.
Guides
Guides er et moderne håndbogskoncept, der kombinerer den traditionelle håndbog med intuitiv søgning og selvbetjening. Lad brugeren finde emner efter A-Å indeks, efter kapitelstruktur eller fritekstsøgning hvor resultater vises i takt med søgningen. Brugeren danner sig nemt overblik over relevant indhold via tags og udføre tilknyttede selvbetjeningshandlinger.
Værktøjer
Dine medarbejdere anvender altid en række værktøjer som er relevante i hverdagen i forhold til deres konkrete arbejdsopgaver. Med modulet Værktøjer understøtter du en effektiv og handlingsorienteret arbejdsplads hvor medarbejderne nemt kan finde de mest nyttige redskaber. Brugeren kan følge de værktøjer, som er relevante for deres jobudførelse.
Frokost menu
Modulet præsenterer en eller flere frokost menuer i virksomheden. Med dette modul kan forskellige menu-visninger målrettes ud fra lokation og profiloplysninger, afdelinger mv., hvormed den enkelte medarbejder kun præsenteres for dén menu, der er relevant for medarbejderen.
Quotes
Quote of the day, month, year, employee, philosopher, comedian…? Du bestemmer selv. Skab liv på Jeres intranet med visuelt appellerende citater. Citater kan være tankevækkende, sjove, lærerige mv. og er ofte en effektiv måde at skabe opmærksomhed omkring et emne eller person.
Intranet funktioner – Standard SharePoint
Udover de mange 365Connect intranet funktioner får du naturligvis også alle standard SharePoint intranet funktioner.
Dokumenthåndtering
365Connect understøtter alle SharePoint standard dokument funktioner. Dette inkluderer metadata, indholdstyper, dokumentskabeloner, versionering, informationspolitikker og rettigheder. Alle disse funktioner sikrer en styret og sporbar process i arbejdet med dokumenter.
Wiki
Opbyg virksomhedens håndbøger og opslagsværk som wikis, som løbende kan udbygges og afhængigt af konteksten kan alle medarbejdere eller bestemte personer bidrage til indholdet og hurtigt og nemt oprette nye sider og linke til relevant indhold.
Min profil
Viden er ofte knyttet til personer, ikke bare dokumenter. Medarbejdernes profiler gør det muligt at finde kompetencer, viden om tidligere projekter eller bestemte produkter. Kontakt kollegaer direkte fra profilen og se hvor de sidder i organisationen.
Blog
Del viden, fremdrift, nyskabelser og overvejelser med kollegaer via din blog. Lad CEO blogge om sin hverdag. Skab en fælles blog i afdelingen hvor I indvier resten af forretningen i hvad der rør sig hos jer og hvorfor det er interessant.
Ekstern deling
Skab rammerne for samarbejde med eksterne samarbejdspartnere, leverandører eller kunder. Invitér dem til jeres websted, hvor de kan finde dokumenter, projektplaner, oversigter, kalender. Når du deler med personer udenfor din egen organisation, er det ikke afhængigt af at de selv har en O365 licens.
Stream
Stream giver mulighed for at streame hurtigt og gnidningsfrit fra SharePoint. Anvend video som en engagerende og pålidelig kommunikationskanal til hele organisationen, og lad dine medarbejdere dele videoer med kollegaer og tilgå det hele via mobilen.
Sprog
365Connect understøtter sprogvariationer, der giver mulighed for at præsentere det samme indhold på forskellige sprog.
Rettighedsstyring
365Connect gør brug af SharePoints rettighedsstruktur, der giver mulighed for at findele rettigheder i niveauer fra læser til administrator. Rettigheder kan struktureres i grupper og kan tildeles til hele websteder eller til enkelte dokumenter. Ejeren af et websted afgør hvem, der skal kunne læs
Auditering og rapporter
Følg med i brugernes adfærd på dit site. For mange virksomheder er det kritisk at kunne redegøre for hvem der har gjort hvad med hvilken information. Vælg hvilke områder, der skal auditeres og træk rapporter for den indsamlede data.
Prøv selv alle intranet funktionerne.
BOOK EN GRATIS DEMO
Udfyld formularen nedenfor og kom hurtigt i gang med din 100% gratis demo af 365Connect.
Book en gratis demo
Udfyld formularen nedenfor og kom hurtigt i gang med din 100% gratis demo af 365Connect.